O Pablo Picasso (1881-1973), ένας από τους μεγαλύτερους ζωγράφους του εικοστού αιώνα, έλεγε: «Κάθε παιδί είναι καλλιτέχνης. Το θέμα είναι πώς θα παραμείνει καλλιτέχνης μεγαλώνοντας». Όλα τα παιδιά έχουν επιθυμία αλλά και ανάγκη να εκφραστούν, να συνδιαλεχθούν, να επικοινωνήσουν μεταξύ τους όχι μόνο μέσα από το λόγο αλλά και μέσα από τη ζωγραφική, τη μουσική, το τραγούδι, την κίνηση (Bizieau, 1992). Τόσο οι εικαστικές (σχέδιο, ζωγραφική, χαρακτική, γλυπτική, κεραμική, αρχιτεκτονική, φωτογραφία, λήψη βίντεο) και οι παραστατικές τέχνες (μουσική, χορός, θέατρο) όσο και η ποίηση, τροφοδοτούν τη δημιουργικότητα των παιδιών και συμβάλουν στην ανάπτυξη της πηγαίας σκέψης τους, της φαντασίας τους και της κριτικής γραφής τους.

Επομένως, οι τέχνες, εκτός από την αισθητική εμπειρία (μουσικά ακούσματα, παρατήρηση πινάκων ζωγραφικής, απαγγελία ποιημάτων) που προσφέρουν, συμβάλλουν σε μεγάλο βαθμό στην ψυχοσυναισθηματική ωρίμανση των παιδιών. Οι επαφή τους με τις τέχνες γίνεται ένας τρόπος επικοινωνίας, ανεξάρτητα εάν υπάρχουν σωματικές, διανοητικές, θρησκευτικές ή φυλετικές διαφορές. Οι μαθητές μέσα σε ένα πολυπολιτισμικό μαθησιακό περιβάλλον, μπορούν να αισθανθούν μοναδικοί, να εκφράσουν τα συναισθήματά τους δημιουργώντας εικόνες, μελωδίες, ποιήματα και να πειραματιστούν με διάφορα υλικά για να πετύχουν τους στόχους τους. Επιπρόσθετα, μέσα από το πρόγραμμα αυτό και την έκθεση των παιδιών σε πολιτιστικές εμπειρίες, αποκτάται πνεύμα αλληλοσεβασμού καθώς και προωθείται η διαπολιτισμική εκπαίδευση.

Οι μαθητές της πέμπτης τάξης του 11ου Δημοτικού Σχολείου Αιγάλεω και οι μαθητές του σχολείου Colegio Santo Domingo de Navia FEFC της Ισπανίας, θα συνεργαστούν για να μελετήσουν την κουλτούρα της άλλης χώρας, να καλλιεργήσουν τη φαντασία τους και να δημιουργήσουν τα δικά τους έργα τέχνης. Θα γνωρίσουν τα έργα του Juan Miro και του Νίκου Εγγονόπουλου, θα ζωγραφίσουν τους δικούς τους σουρεαλιστικούς  πίνακες και θα δημιουργήσουν κολλάζ από ανακυκλωμένα υλικά. Αξιόλογοι ποιητές όπως ο Ελύτης, ο Σεφέρης και ο Ρίτσος θα παρουσιαστούν μέσα από τα τραγούδια και τους πίνακες ζωγραφικής και, στη συνέχεια, οι μαθητές θα δημιουργήσουν τα δικά τους ποιήματα haikus. Επιπλέον, θα γνωρίσουν τις μελωδίες της κάθε χώρας και θα τραγουδήσουν μαζί Ισπανικά και Ελληνικά τραγούδια. Τέλος, λόγω και των δύσκολων ημερών που διανύουμε εξαιτίας του πολέμου, θα υπάρξει αφιέρωμα σχετικό με το τραύμα του πολέμου αλλά και την αξία της ειρήνης. Σ’ αυτό το διαθεματικό πρόγραμμα, συμμετέχουν οι δασκάλες των Αγγλικών, των Ελληνικών, των Εικαστικών, της Μουσικής, της Θεατρικής Αγωγής και της Πληροφορικής.